طرز تهیه پاستا خانگی + روش های جدید پختن پاستا

۶ بازديد
پخت و پز ماکارونی جزء غذاهای اصلی بسیاری از غذاها است و مردم در سراسر جهان از آن لذت می برند. چه آن را با یک سس گوجه فرنگی ساده یا یک راگوی گوشتی پیچیده ترجیح دهید، پاستا یک غذای همه کاره و رضایت بخش است که می توان آن را به راحتی در خانه تهیه کرد. با این حال، بدست آوردن بافت و طعم عالی پاستا می تواند یک چالش باشد. در اینجا نکاتی وجود دارد که به شما کمک می کند ماکارونی عالی را در خانه بپزید.



پاستا مناسب را انتخاب کنید
همه پاستاها یکسان ساخته نمی شوند و هر نوع زمان و روش پخت ایده آل خود را دارد. ماکارونی مناسب را برای دستور پخت خود انتخاب کنید و به دستورالعمل های آشپزی توجه داشته باشید. به طور کلی، شکل‌های ماکارونی ضخیم‌تر و بزرگ‌تر، مانند اسپاگتی و فتوچین، به زمان بیشتری برای پختن نسبت به شکل‌های نازک‌تر مانند موی فرشته و لینگوین نیاز دارند.

نمک آب
بسیاری از افراد اشتباه می کنند که به سس پاستا نمک اضافه می کنند، اما بهترین راه برای طعم دادن به ماکارونی این است که قبل از جوشاندن آب آن را نمک بزنید. مقدار زیادی نمک را به یک قابلمه آب در حال جوش اضافه کنید، حدود 1-2 قاشق غذاخوری در هر 4 لیتر آب. نمک پاستا را از داخل به بیرون مزه دار می کند و طعم آن را افزایش می دهد.



قابلمه را بیش از حد شلوغ نکنید
در طرز تهیه پاستا خانگی دقت کنید که قابلمه را زیاد شلوغ نکنید. پاستا برای جابجایی و پخت یکنواخت به فضایی نیاز دارد. اگر مقدار زیادی پاستا به قابلمه اضافه کنید، به هم می چسبد و به طور یکنواخت پخته می شود و در نتیجه ماکارونی کلوخه و نیم پز می شود.

مرتب هم بزنید
هم زدن مکرر پاستا در حین پختن از چسبیدن آن به هم جلوگیری می کند. از یک قاشق چوبی یا چنگال پاستا استفاده کنید تا پاستا را هر چند دقیقه به آرامی هم بزنید و حتماً کف قابلمه را بتراشید.

تست انجام بودن
بهترین راه برای آزمایش اینکه آیا ماکارونی درست شده است، مزه کردن آن است. با این حال مراقب باشید دهانتان نسوزد! برای جلوگیری از این امر، یک تکه پاستا را با یک قاشق سوراخ‌دار ماهی بگیرید و قبل از مزه کردن آن، چند ثانیه بگذارید خنک شود. پاستا باید آل دنته باشد، به این معنی که کاملا پخته شده است اما همچنان در حد گاز سفت است.



مقداری آب پاستا صرفه جویی کنید
قبل از آبکش کردن پاستا، یک فنجان از آب پخت را بردارید و کنار بگذارید. از این آب نشاسته ای می توان برای غلیظ شدن سس ماکارونی یا کمک به چسبیدن بهتر آن به ماکارونی استفاده کرد.



پخت و پز را در سس به پایان برسانید
پس از آبکش کردن پاستا، آن را با آب سرد نشویید زیرا این کار باعث می شود نشاسته ای که به چسبیدن سس به پاستا کمک می کند، از بین برود. در عوض، پاستا را مستقیماً به قابلمه منتقل کنید و یک یا دو دقیقه پخت آن را در سس به پایان برسانید. این به پاستا اجازه می دهد تا طعم سس را جذب کند و ظرف منسجم تری ایجاد کند.

در پایان، طرز تهیه پاستا خانگی از سایت فست فود دیبارو یک راه ساده و خوشمزه برای ایجاد یک وعده غذایی رضایت بخش است. با پیروی از این نکات، می توانید هر بار ماکارونی عالی بپزید، چه در حال تهیه یک اسپاگتی ساده aglio e olio یا یک لازانیا پیچیده باشید.
تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.